Tuesday, February 14, 2012

Adik dan Didy


 Si comel, DIDY dan abangnya, ADIK

Tiba2 teringatkan 2 ekor anak aku ni. Tapi sayang, dua-dua dah mati. ADIK mati kena langgar ngan kereta dan DIDY pulak mati di pukul org. Sedih sgt sbb bela dari kecil. ADIK adalah stray cat yg laki aku kutip kat tempat kerjanya. Siap laki aku angkut bawa balik ADIK dgn naik motor lagi. Bayangkan laki aku bawa ADIK dari Shah Alam ke Klang. Mesti org keliling cakap laki aku ni gila bawak kucing dlm jaket unipom kerja (ADIK plak dok intai2..dan muka terjulur kluar dari dalam jaket). Makanan yg dia paling suka ayam rebus. 

Si telinga capang, DIDY

Aku suka dengan kucing mat salleh, scottish. Ternampak kat mudah.com yg  mahu menjual scottish cat. Trus call cakap nak jgak kucing tu. Kami namakan DIDY. DIDY ni suka geselkan hidung dia kat hidung aku..sebagai tanda sayang. Sebelum dia mati..sempat jgak laa dia geselkan hidung dia kat hidung aku. Yg sedihnya dia mati di halaman rumah. Aku dah syak mesti makcik kepoh depan rumah yg pukul anak aku ni.
Tak per laa akhirat nnt dia jawab laaa.

No comments:

Post a Comment