Tuesday, February 21, 2012

Goukaku (Passed)

Dgn. jayanya aku dh dapat offer kerja. Syukur alhamdullilah.
Tapi minggu ni hari Khamis ada lagi appointment interview aku kena attend.
Belasah aje laa..mgkin aku akan pi interview hari Khamis ni.
Betul laa kata member2 aku yg. lain.
Aku ni overqualified..pi mana2 kompom dapat. (Bkn aku yg cakap..member yg cakap)

Kerja pun sebab nak saving duit utk 'berjimba' dan tgk.negara org.
Nak harapkan duit laki aku....hmmmm..mengeluh panjang laaa jawabnya.

Aku hanya target setahun 2 kali aje 'berjimba'.
Start tahun ni..nak saving duit byk2..impian pi umrah. Nak bawa parents sekali.
Nak pi haji pun..paling koman kena sediakan dlm MYR10k/person.
Tu belum masuk duit poket lg. Plak tu kena tunggu turn.
Teringin sgt nak jadi tetamu Allah.
Haiiihhh..bila laa agaknya.




6 comments:

  1. tahniah beb..

    I'Allah ada rezeki sure ada kesempatan ke sana.aku sendiri pun rindu sangat nak jadi tetamu Allah tapi mungkin belum rezeki lagi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tiba2 aje terpasang niat nak pi sana.
      mgkin dah tiba masanya kesana..insya allah

      Delete
  2. Takpe la saza.. yg penting ko register la dulu.
    Lps tu ko nak guna pakej pun no hal la.. at least nama ko dah ada dlm sistem dorg.

    Aku register bulan lps.. turn aku tahun 2046 which is 34 tahun lg hahaha sabar je lah aku.
    Aku pun kalu ada rezeki lebih, guna pakej jah.
    Buleh baca sini http://gi-maghi.blogspot.com/2012/02/34-tahun-lagi.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti aku pi register
      turn ko lagi 34 tahun...
      aiyarrrkk...umur pun dah 60 tahun lebih..

      Delete
  3. aku rindu utk jadi tetamu Allah.. ada rezeki, aku mmg nk pergi lagi..kalo ada duit lebih, gune agent buat haji.. tu plan aku..sebabnye, aku dapt pegi Haji masa 2028..lame lagi..

    InsyAllah.. ada rezeki, sampai la ke sane.. Amin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insya allah..setiap org ada bahagian rezeki masing2.
      Aku ni..blum daftar haji lg. Aku baru tau..yg aku boleh buka akaun Tabung Haji di Bank Islam.

      Delete