Friday, March 9, 2012

Vietnam 2006


Outstation ke Vietnam. Dah alang2 sampai sana..rewang sekejap. So, lets the picture speak. Jgn ditanya pasal Vietnam segala, aku dah banyak lupa.Yg pasti semasa aku asyik dok tgk barang2 di night market, seluk poket jaket..henpon dah hilang.



Rewang2 pun sejarah Vietnam kena tau jgak. Aku ada bertanyakan pekerja vietnamese bagaimana mereka boleh menang semasa Perang Vietnam. Katanya tentera vietnam mencucuk dadah ke badan perempuan untuk dijadikan hamba seks tentera amerika. Secara tak langsung, tentera amerika menjadi khayal dan tidak bertenaga disebabkan hubungan seks secara tidak selamat ni. Perang Vietnam tercetus disebabkan ketamakkan Amerika. Mereka ingin menjadikan Vietnam sebagai pusat pelancungan seperti di Hawaii..Halong Bay kan cantik?! Dan perairan laut Vietnam kononnya terdapat sumber hasil petroleum yg akan menguntungkan kepada Amerika. Ni citer dari mulut ke mulut..dari generasi ke generasi. Takkan laa dalam buku sejarah nak bgtau perkara ni kaan. Aku confirm dlm wikipedia encyclopedia pun takdek penerangan macam ni.


2 comments:

  1. aku jeles giler dgn orang2 yang dapat jalan2 sambil keje ne..opis aku ne jgn haraplah huhu.ne pun aku dok berangan nak minta tukar ke wisma putra dgn harapan dptlah keje kat obersi hehehe

    *cun giler la ko..

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaa..dapat ler merasa pi vietnam 2 kali atas dasar kerja
      kalo tak jgn harap laa

      *cun? itu semasa zaman saiz badan blum berubah..hahahaha

      Delete