Friday, March 2, 2012

Japan 2000~2005

5 tahun di Nippon sentiasa dalam kenangan. Ryugakusei mina san..jgn salah paham yee. 5 tahun bkn maksudnya ryunen tau! Aku kousen 3 tahun dan 2 tahun utk daigaku.

Apartment 1 room. Kat situ laa tmpt study..tmpt makan..tempat tido..bilik attach sekali bathroom dan ruang dapur. Sewa bulanan mahal giloss. Separuh dari scholarship aku bayar sewa aje. Kalo time musim sejuk lagi laa..bil electric mencanak2. Aku ni jenis tak tahan sejuk..kena pasang heater laa. Dah lerr heater tu makan byk api (style mak aku ckap..hehehe).

Teramaaat teruja melihat yuki (salji)

Di Jepun memancing di dalam kedai. Catch and release kaedahnya. Kalo kat sini, di kawasan terbuka..dapat ikan bleh bawa balik goreng.

Activity bersama foreign student yg lain. Petik strawberry..trus ngap boh dalam mulut hehehe. Strawberry di tanam terus di atas tanah. Tidak seperti di Cameron Highland, tanam di dalam pasu plastik bersaiz kecil. 

Aku igt2 lupa. Illumination ni kat Kobe kot?! Illumination ni hanya ada di waktu musim perayaan krismas. Pengalaman laa sbb mengharung dgn launtan manusia semata2 untuk melihat illumination di sepanjang jalan. (Mmg sesak ngan manusia..aku dok tipu)

Hari ni main snowboard..esok kompom sakit badan. Hahahaha.
Tapak ski/snowboard mmg terdapat di puncak bukit. Aku dan kawan drive ke sana. Plak tu jalan licin dan berais. Baru aku tau..kena pasang rantai besi (aku dok tau pggl apa benda ni) di tayar bagi mengelakkan kereta tergelincir bagai.

 Percaya atau tidak..karaoke berasal dari Jepun.

Hajat di hati untuk menemui doraemon tercapai juga.


No comments:

Post a Comment